Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
A Comparative Study of Sa'adi Shirazi's View of Education and Albert Bandura's Social Learning Theory
Golestan, Fatemeh ; Šaroch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dílem Sa'adiho, kterého významní íránští vědci považují za v podstatě prvního učitele své doby, tedy před 700 lety. Učil morálce, vychovával a vzdělával íránské rodiny jako sociální reformátor. Je rovněž považován za jednoho z největších íránských básníků. Po dlouhou dobu, tedy až do nástupu moderního školství, to byla primárně díla Sa'adiho, která byla vyučována v íránských školách. Cílem této práce je komparovat dvě díla Sa'adiho, Bustan a Golestan, s dílem environmentalisty Alberta Bandury a jeho vzdělávací teorií. Za využití metody obsahové analýzy Sa'adiho děl jsou zkoumány jeho teorie týkající se výchovy a vzdělávání, dětské přirozenosti, fází výchovy, stylů výchovy, cílů a podstaty výchovy a vzdělávání, zaměření se na dítě, důležitosti role učitele, metod učení, motivace a role trestu a podpory ve výchově a učení. Výsledek ukazuje, že jak Sa'adi, tak Bandura věřili v účinnost sociálního prostředí a percepce v učení a výchově. Zatímco Bandura je zastáncem kognitivních faktorů, Sa'adi upřednostňuje tradice. KLÍČOVÁ SLOVA Sa'adi, teorie učení, vliv prostředí, Bandura, metoda obsahové analýzy Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Uživatelské rozhraní systémů řízení výuky Návrh a ověření funkčních kriterií jako podklad pro dílčí evaluaci
Ovesleová, Hana ; Štogrová Jedličková, Petra (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Šušol, Jaroslav (oponent)
Hlavním tématem této práce je problematika evaluace uživatelských rozhraní systémů řízení výuky (angl. LMS - Learning Management Systems). Stejně jako při návrhu uživatelských rozhraní v rámci celého oboru HCI (angl. Human Computer Interaction) stojí v popředí uživatel a způsob jeho interakce se systémem, tak i pro evaluaci rozhraní byl zvolen pohled uživatelský (angl. UX - user experience). Cílem práce bylo navrhnout oblasti funkčních kriterií, které odráží požadavky uživatele na systém a které mohou sloužit jako základ pro dílčí evaluaci LMS. V rámci interdisciplinarity HCI jsme se zaměřili na technicko- psychologický pohled (počítač-člověk), doplněný o oblast, která odráží samotný účel LMS - pedagogický proces. Domníváme se totiž, že při evaluaci LMS je důležité kombinovat obecná funkční kriteria, vztahující se na jakýkoli systém, s kriterii na výukový obsah, na formy jeho distribuce a na metody práce s ním. Na základě stanovených oblastí pak za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod zkoumání byly evaluovány kurzy v LMS Unifor v období 2012-2014 a kurzy v LMS Moodle v období 2015-2017. Výstupem výzkumu je pak sada funkčních kriterií, které považujeme za elementární a která doporučujeme při volbě LMS zohledňovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.